MOHELNICE 2010 - 2. závod

Skoro na rok přesně, byl víkend 22.-23. května v Mohelnici ve znamení dalšího závodu českého Truck Trialu. Celý závodní víkend byl ve znamení přeháněk a to nejen dešťových, ale i našich, kdy se střídaly momenty nezdaru s úspěchy. To, jak to celé nakonec dopadlo, se dočtete v následující reportáži. Po pátečním příjezdu a odpolední prohlídce závodiště jsme zjistili, že většina sekcí je shodná s těmi loňskými , a tak jsme věděli, co nás čeká. Zároveň se postupně potvrdily domněnky, že tento závod vynechá teplická dvojposádka, a tak zde byla naděje, že by jsme se mohli opět umístit na bedně.

V sobotu ráno, jsme se dozvěděli, že naše skupina čítá celkem 4 vozy. Zprvu jsme však nevěděli, kdo je ten čtvrtý. Nakonec se ukázalo, že to je starší posádka, která již pár let nejezdí, tedy až na tento závod. Byli jsme trochu zklamáni, že tím se nejspíš naše šance na dobré umístění ztenčili. Po úvodním zahájení jsme se tedy vydali do první sekce, která byla hned pod tribunou. Sekci tvořilo několik sjezdových a výjezdových branek, na kterých jsme se dobře roztrénovali.

Následovaly další dvě sekce umístěné ve svahu, kde hned ta první je ta, na které loni Tepličtí zničili své auto. Bohužel, nebo možná naštěstí noční liják terén natolik podmáčel, že se nám vůbec nepodařilo dostat do vrchní části sekce. Auto nám stále sklouzávalo a tak jsme nakonec v sekci uvízli a museli jsme být odpískáni. Následující sekce byla podobná, ale výjezdová branka byla umístěna ve zpevněném svahu křovisky a travou, takže se nám podařilo bez větších potíží vyjet. S ostatními brankami jsme se také poprali velmi dobře a tak jsme tuto již třetí sekci v pořadí, projeli s minimální bodovou ztrátou.

Po polední pauze se vydáváme do vrchní části areálu, kde je připravena štěrková sekce. Branky byly rozmístěné na vrcholcích několika menších haldách vyhrabaného štěrku, do kterých se muselo projet skrz díry a jámy. Daří se nám, strategie průjezdu jednotlivými brankovými poli vychází a tak je toto již druhá sekce, kterou zdoláváme s minimální penalizací.

Bohužel, v dalších dvou sekcích začaly naše auto provázet technické problémy. Poslední dvě sobotní sekce byly tvořené prudkými kopci, které bylo potřeba zdolat. Jakmile jsme se však s vozidlem vydali do výjezdu, došel autu dech a začal mu zhasínat motor. Předposlední sekci jsme krom jedné nejprudší výjezdové brány, ještě zdolali s celkem rozumnou penalizací, ale poslední sekci jsme už nezvládli. Hlavním úsekem byl velmi prudký a dlouhý sjezd, na který bylo však potřeba si nejprve najet. Po vjezdu do sekce a sjezdu z menšího svahu a pokusu o zdolání jedná výjezdové brány, nám motor zhasl úplně. Ani úporné snažení a manuální pumpování paliva nepomohlo a motor nenaskočil a tak jsme museli být odpískáni. Během jízd soupeřů touto sekcí se nám nakonec motor podařilo nastartovat, a tak jsme byli schopni sami dojet do depa. Zde se ukázalo, že bylo skoro celé zanesené filtrační sítko na přívodu paliva do karburátoru. Po následném vyčištění motor zase začal běhat normálně.

Druhý den nás přivítal další dobrou zprávou, a sice že nová posádka pro poruchu ze závodu odstoupila a tak nám opět svitla naděje s umístěním na bedně. Opět jako v loňském roce se pokusíme stáhnout bodovou ztrátu a dostat se tak na třetí pozici. První nedělní sekcí je delší stoupavá sekce s výjezdovými bránami. Všechny zbylé posádky volí cestu pouze skrz dvě brány, jelikož u ostatních se obávali nezdolání prudkých výjezdů či uvíznutí na spadlém stromě. My se však rozhodujeme zkusit zdolat tři a hned začínáme tou nejtěžší, kde její výjezd je zpestřen kmenem spadlého stromu. Auto po sobotní opravě s výjezdem nemá sebemenší problém, avšak na kmeni stromu opravdu uvíznem. Naše bojovnost a důvěra v naše auto však rozhodne a ze sevření nakonec ujíždíme. Ostatní branky, pak zdoláváme již bez sebemenšího problému, a tak tuto sekci projíždíme nejlépe ze všech posádek.

Hlavní organizátor nám jako další sekci určil opět sekci se strmým sjezdem, kterou jsme v sobotu končili, a na které nám zhasl motor. Jak jsme si trochu v sobotu oddechli, tak nás to nakonec neminulo. Věříme si a postupně zdoláváme ostatní branky před finálním adrenalinovým sjezdem. Při nájezdu na vrcholu nám není moc do smíchu. Vozidlo se pomalu začíná sklánět a nám se tak odhaluje ta strašná cesta dolů. Pomalu sjíždíme a cítíme, jak na podmáčeném terénu nám začíná zadek ujíždět bokem. Hlavně to nepokazit a nebrzdit a jen vyrovnávat. Jdeme na to! Během pár vteřin se řítíme dolů, auto lítá z jedné strany na druhou, vše rychle korigujeme a nakonec jsme úspěšně dole, povedlo se! Náš doposud nejhorší sjezd máme zdárně za sebou, až si někdy říkám, jestli je to vůbec možné něco takového sjet.

Další sekce byl průjezd rozbahněným korytem, kde jsme v loňském roce udělali hezký výsledek. Letos je to pro nás však skoro nesjízdné, a tak sekci odmítáme a jsme přesunuti opět do dolní části, kde na nás čeká sekce v terénním schodu. Zde hned při výjezdu první brankou naše vozidlo už už pokládáme na bok, ale nepolevujeme, neubíráme plyn a nakonec výjezd zdoláváme a vozidlo stavíme zpět na všechna čtyři. Další branky již projíždíme klidněji, avšak u jedné sjezdové se záď vozidla sesula rychleji, než jsme očekávali a tak lámeme branku dřív, než je povoleno. Toto náhlé zlomení nás hned stojí krutých 100 trestných bodů.

Předposlední sekce toho druhého závodu byla vytvořena na velké haldě, na kterou vedly celkem tři výjezdové a jedno sjezdové brankové pole. Jednu výjezdovou branku rovnou zamítáme, jelikož je patrné, že se do ní nedostal ani nikdo před námi , a tak by bylo zbytečné se o ni pokoušet. Ostatní branková pole nám nečiní žádné potíže a tak zdoláváme jedno brankové pole za druhým a sekci zakončujeme s minimální bodovou ztrátou.

Poslední nedělní sekcí byl již tradiční výjezd z tzv. malého lomu. Opět vzpomínáme na loňský závod, kde jsme tento výjezd pokořili a naše auto se vzhůru vyškrábalo. Díky přeháňkám bylo dno lomu vyplněno rozbahněnou dírou, kolem které bylo několik brankových polí. Naším cílem bylo však pouze opět opatrně zcouvat na dno lomu skrz bahnitou díru a poté se pokusit hned vyškrábat zpět nahoru. Bohužel opět se vyskytují problémy a našemu autu zase dochází dech. Nejspíše zlobí palivové čerpadlo a nebo se zase zaneslo filtrační sítko na přívodu paliva, a tak letos lom zůstal námi nepokořen.

Naše strategie dojetí bodové ztráty na odstupivší posádku a umístění se opět na třetím místě, se nám na konec vydařila a přes všechny technické potíže jsme na bedně!