Michal Moučka
17. ledna 1979
Řidič
LEGO, Cyklistika,
Veteráni
: Jméno :
: Datum narození :
: Funkce :
: Záliby :

Petr Kučera
6. května 1980
Navigátor
LEGO, Turistika,
Rodina


Náš tým vznikl v létě roku 2008 kdy v nás uzrála myšlenka, posunout hranici dělící diváky od posádek, trochu blíže k soutěžení. Naším druhým velkým koníčkem je stavebnice LEGO®. Proto v roce 2007 a 2008 jsme si za pomoci této skvělé stavebnice uspořádali vlastní Trialové závody - LEGO Technic Truck Trial. Avšak touha usednout do vlastního vozu byla čím dál tím silnější a tak v létě roku 2008 došlo ke koupi skutečného vozu a sice Tatry 805.

V době, kdy jsme se rozhodli si tento vůz pořídit, nebyl bohužel nikde k mání v úpravě valník. Z tohoto důvodu padla volba na celkem cenově přijatelný a na první pohled i pěkný radiovůz. Po transportu auta do našeho domácího prostředí se konečně mohlo započít na nutných opravách a následných úpravách.

Jako první na řadu přišlo kompletní odstrojení podvozku od skříňové nástavby i kabinky. Po tomto kroku byl podvozek převezen na své nové místo, kde se dále pokračovalo v rekonstrukčních pracech. Až na hlavní rouru s převody bylo vše rozebráno, vyčištěno, poté znovu složeno a nově nabarveno. Vadné či značně poškozené díly byly nahrazeny za nové. Podobný postup následně čekal i motor. Opět jako podvozek, byl rozebrán, vyčištěn, poškozené díly vyměněny a poté nabarven. Jakmile byl podvozek a motor více méně hotov, přišla na řadu kabina. Kabině se zejména dostalo vyspravení starých šrámů a prohnutých plechů, nové palubní desky, volantu a samozřejmě laku. Tímto byly základní úpravy hotovy a mohlo se tak již přistoupit k zásadním úpravám pro závody Truck Trialu.

Pro samotný start v závodě bylo nutné zajistit dvě nejdůležitější úpravy vozu. Jako první přišel na řadu ochranný rám spolu s dalšími nutnými svářečskými úpravami. Na rám jsme si nekladli moc velké požadavky, takže je vytvořen více méně tak, aby bylo možné vozidlo připustit k závodu. Jakmile byl rám a další nutné svářečské práce hotové, mohli jsme přistoupit k druhé úpravě a to posilovači řízení.

Posilovač je tvořen hydraulickým pístem z traktoru Zetor. O neustálý tlak a oběh hydraulického oleje se stará rovněž zetorácké olejové čerpadlo. Osa čerpadla byla osazena jednou ze dvou nových vysoustružených řemeniček. Druhou řemeničku jsme vysoustružili dvojitou, jelikož je osazena místo původní jedné na hřídeli ventilátoru motoru. Potom jedna drážka je pro hnací klínový řemen z klikové hřídele a druhá drážka, je již pro řemen pohánějící čerpadlo. Ostatní povinné úpravy již nebyly moc komplikované a tak bylo jen otázkou času, kdy budou hotovy. Do těchto finálních úprav spadla montáž sedaček, které jsou z Fordu Escort, držáky minimaxů, bezpečnostních pásů a hlavní vypínač (odpojovač) el. en.

Výše uvedené změny jsou zde popsány jen na pár řádcích, avšak skutečnost byla diametrálně odlišná. Veškeré práce nebyly hotovy za pár hodin či dní, ale trvaly dlouhých cca 9 měsíců. Tímto bych chtěl ještě jednou učinit neskutečnou poklonu Michalovi a jeho rodině, kteří na dokončení vozu mají největší podíl.

Sezóna 2009
Do naší úvodní sezóny jsme samozřejmě nevkládali žádné velké ambice. Především jsme ji pojali jako seznamovací. Mezi naše hlavní cíle bylo seznámení se s vozem a jeho jízdními vlastnostmi, poznání soutěžních lokalit, které jsme po mnoho let vídali jen za pomocí našich nohou a fotoaparátů a v neposlední řadě s cílem nic nezničit a sebe nezranit a hezky si tak splnit náš velký sen.

Během sezóny jsme postupně ještě doladili vozidlo do finální podoby a odstranili několik drobných závad. Vozidlo tedy dostalo finální podobu laku a ochranného rámu a dále bylo dovybaveno světlomety, klaksonem a závažím na zadní nápravě.

Nyní s odstupem času můžeme konstatovat uplynulou sezonu jako velmi úspěšnou. Sice naše celkové umístění je poslední, ale na druhou stranu, kolik lidí v té naší zemičce bylo v roce 2009 šestých. Získali jsme velmi mnoho zkušeností a rad. Naše auto šlapalo jako hodinky a tak jsme se spolu s ním v pořádku dovezli až do cíle.

Sezóna 2010
Druhou sezónu jsme začali s již kompletně připraveným vozem. Pro sezónu jsme si stanovili několik cílů. Hlavním bylo absolvování všech podniků a nezničení našeho vozu. Nyní již můžeme říci, že se nám to podařilo, i když tu je jedno malé ale. Během závodů se na našem vozidle začaly objevovat drobné závady, které nás občas trápily více než samotné sekce. Některé se nám podařilo odstranit, jiné po nějaké době odezněly a jindy se zase objevily. Nakonec jsme ale přeci jen odjeli všechny závody ročníku 2010. Bohužel při finální podzimní exhibici na Pražském Výstavišti v Holešovicích se nám podařilo zničit levou přední poloosu a také jsme málem vyhořeli, čemuž jsme ale naštěstí pohotově zabránili.

Všechny závody jsme ale zdolali ve zdraví a celkově jsme se umístili o jednu příčku výš, než v naší první sezóně. Opět jsme během závodů ukázali, že je s námi nutno počítat, jelikož jsme některé sekce projížděli lépe, než naši zkušenější soupeři. Nejvíce si takto ceníme třetího místa z pátého závodu, kde jsme skončili jen o pouhé 3 body za matadorem Luďkem Bartuškem.

Sezóna 2010 byla pro nás tou poslední až do roku 2019. K tomuto rozhodnutí nás přivedly nejvíce dva faktory. Tím prvním je samotná organizace závodů, která rok od roku rapidně upadala. Druhým faktorem byly narůstající náklady a bohužel i závady na našem transportním vozidle.

Znovuzrození 2017
Roku 2017 jsme však začali uvažovat o návratu a pevně se rozhodli v roce 2018, kdy jsme započali práce na renovaci našeho původního vozu, který do této doby ležel v polorozpadlém stavu v "kopřivách". Spousta věcí však byla po našem prvním působení rozprodána a tak v podstatě renovace znamenala skoro postavení úplně nového vozu. Po nabitých zkušenostech jsme tak ke stavbě tentokrát přistoupili mnohem důkladněji a některé věci udělali jinak a snad i lépe. Největší změnou je podoba ochranného rámu, který je tentokrát tvořen trubkami, takže by měl být mnohem odolnější. Dále jsme přepracovali systém posilovače řízení, uložení nádrže vč. použití elektrického benzínového čerpadla. Průběh většiny prací jsme tentokrát ještě více zaznamenaly a můžete si jej tak kdykoliv připomenout, nebo se i inspirovat na Vaší cestě na našem YouTube kanále.

Sezóna 2019
Tento rok je ve znamení našeho návratu a o tom jak si povedeme se můžete sami přesvědčit, když se na nás přijdete podívat. Vaše podpora nám velmi pomůže a v neposlední řadě i velmi potěší a proto doufáme, že se s Vámi uvidíme co nejčastěji. Těšíme se na Vás ...

HTML kód byl odladěn na prohlížečích MS Internet Explorer 6.0, Mozilla 1.7.3 a Firefox 3.0.5 v rozlišení 800x600 bodů.
Web podporuje RSS kanál, jeho adresa je "http://www.mktrial.cz/rss.txt". Webmaster Petr Kučera - MKTRIAL.CZ © 2009-2019.